torstai 29. toukokuuta 2014

Päk in Pisnes

Nonniin. Hiljaiseloa kirjoittelussa, mutta kyllä se tästä taas? Monacon GP ajettu taas kerran...Ja Kimin arvostelu jatkuu tämänkin osakilpailun jälkeen. 

Mutta miksi ihmeessä, jos saanen kysyä


Toki harjoituksissa oli jälleen kerran "normi" määrä vaikeuksia, mutta osa oli itse kuljettajasta riippumattomia. Ja aika-ajoissa Kimi oli Q3:sta lukuunottamatta Alonson kannassa koko ajan: Q1 +0.049, Q2 +0.198 ja Q3 +0.703. Eli Kimi ei saanut kunnon kierrosta aikaiseksi viimeisessä osiossa. Muuten Kimi ajoi Alonson "kontissa" kiinni koko ajan. 


Media kriittisyyden lumoissaan tuntuu myös unohtavan, että tämä "epäonnistuja" otti hienon startin ja ajoi kisan kolmantena jättäen tallikaverinsa täysin varjoonsa. 

Räikkönen tykitti kaiken päätteeksi kisan nopeimman kierroksen 1:18.479. Vertailuna: Rosberg +0.946 ja Alonso +1.248 !!!


Käsittääkseni kommentit Kimin epäonnistumisesta Monacon GP:ssä voisi unohtaa...Toki ymmärrän, että paskan heittäminen Kimin niskaan myy enemmän kuin kehuminen. Ja lukijoistahan media elää...


Niin, Kimi kisan kolmantena ja sitten kuvioihin nousi Marussia FERRARI-kuljettaja Herra Chilton...Hän pilasi ja vei onnistuneesti Räikköseltä podium paikan. Hieno suoritus Ferrari... eikun Marussia-kuskilta.


Kirjoitin jo aikaa sitten, että Kimin on aika vaihtaa insinööriosastoa...jos ei koko osastoa, niin pääinsinööri ainakin. Niinkuin Kimi itse sanoi..."Me tunnumme saavan aina kakkosvaihtoehdon..." Joku tuossa yhtälössä mättää jokaisessa kisassa. Milloin kisataktiikassa tai yhteydessä varikkomuurin ja kuskin välillä. Ei hyvä. Ei. Viestit Marussian ja Ferrarin välillä tuntuu toimivan moitteettomasti. Siinä ei ole parantamisen varaa. 


Myöskin uuden tallipäällikön, Marco Mattiaccin, lausunnot Alonson mahtavuudesta ihmetyttävät. Miksi juuri Fernando esitellään suurena sankarina, vaikka hän ei ole saavuttanut Ferrarin ratissa juuri mitään. Ja hän, Fernando, on ollut kehittämässä tätä epäonnistunutta kilpuria. Ja silti hän on suuri, lähes legenda jo eläessään...? En ymmärrä. 


Pitikö Domenicalin siirtyä pakon edessä pois paikaltaan ? Eikö hän suostunut Luca Di M.:n suunnitelmiin ? Stefano oli hyvä Kimin ystävä ja puolusti ja arvosti Kimiä, niin kuskina, kuin ihmisenä. Ja nyt tuo ystävä siirrettiin syrjään. Hhmmm...


Miksi Kimi rukoiltiin takaisin pelastajan rooliin Ferrarille, vaikka hänelle ei anneta edes mahdollisuutta siihen..?


Onko sittenkin Santanderin sponsorirahat menestystä tärkeämpää ?


Eli Ferrari ei ole oppinut historiastaan yhtään mitään? Niinkö?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti